sâmbătă, 27 august 2011

QWERTY cu cifre romane

Mnauichend!

Saptamana asta, la bere, cu FiCatel, Yokko, Z3ro, ca sa-i enumar doar pe cei care mai zic cate ceva pe aici. Si berea, cum ziceam, care mai zice si ea, indirect...

Si cum am stat langa FiCatel, am susotit vreo 5 minute chitzaind si am emis urmatorul rationament, pe care l-am si expus comesenilor. Si vi-l expun si voua, acum:

Sunt o gramada de fotbalisti cu mingea rotunda care au tatuate pe antebrat diverse hieroglife chinezesti (banuim) care au unicul rost de a arata trendy, neinsemnand neaparat ceva... Toti fotbalistii in cauza fiind europeni sau cel putin utilizatori de alfabet roman. Si atunci e o presupunere de bun simt ca fotbalistii chinezi au tatuate pe antebrat diverse combinatii aleatoare de caractere romane, gen "qwerty" sau "asdfgh", la care spectatorii chinezi se holbeaza cu evlavie si susotesc intre ei ca ar semnifica numele iubitei, o zicatoare din filosoful roman Eurofucius sau vreo lozinca anti-comunista undercover...Saltul in anormalul care ne place sa credem ca ne caracterizeaza s-a facut cand am constatat ca numerele folosite azi in europa sunt numerele arabe, nu cele romane... Deci, pe cale de consecinta, fotbalistii arabi isi tatueaza pe antebrat numerele de telefon (de exemplu) cu cifre romane... 0723 456 789 fiind (naspa e ca nu exista ZERO la romani...) VIIIIII IVVVI VIIVIIIIX. Mai greu de citit, dar parca asta era ideea... :D

Si atunci... ne-a venit ideea ca ar fi fain sa convertim literele care se potrivesc cu numerele romane in numere arabe... Asta pentru ca FiCatel a zis ca toata viata a incercat sa inteleaga de ce in curtile bisericilor ortodoxe exista de regula doua cashcarabete de tabla unde se aprind lumanari. Pe una scrie MORTI si pe una VII. Adice de ce 7?!?! VII... Si prima chestie care ne-a venit in cap ca ar fi fain de 'tradus' a fost celebrul proverb latin "Veni, Vidi, Vici!" Doar e si n ne incurcau, cat de cat... Dar oricum, suna bine: 5ed1, 495, 95! Sa va si explic... am plecat de la ideea ca interpretarea pleaca de la cifra cea mai mare. VIDI D = 500. Ce e inainte se scade, ce e dupa, se aduna. Deci 500 - 6 + 1. Pentru VICI faceti singuri calculele. Sau nu.

Am zis!!

34 de comentarii:

  1. E = D + 1 sau DI
    N = D + 10 sau DX

    :) Alea iacta est!

    RăspundețiȘtergere
  2. E + N = DI + DX = CXI (improvizatie ca sa nu avem doi de D)
    Deci Veni = C - V + XI + I = 95 + 12 = 107!
    De unde
    Veni, Vidi, Vici = 107, 495, 95!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi cer scuze celor tulburati de calculele astea... Si multumesc celor recunoscatori pentru gimnastica gratuita oferita :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect calcul:

    Acum : 49,5 Lat - 107 Long = Undeva in Mongolia prin Munti.
    9.5 Lat - 107 Long = Undeva in largul coastelor Vietnameze
    9.5 Lat - 49.5 Long = Undeva in Somalia
    49.5 Lat - 9.5 Long = Undeva in mijlocul Germaniei

    Unind aceste puncte obtinem un trapez . Astfel am putea reveni la hieroglife si fraza : Veni , vidi , vici. ar putea fi reprezentata printr-un trapez cu baza mica in jos ! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. gata...m-am prins si eu.....deci...matematic...Veni, Vidi, Vici = 107, 495, 95....dpdv geografic......trapez cu baza mica in jos.....asta inseamna ca bufnita e cracanata?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu! Inseamna ca, din punct de vedere al pilozitatii inghinale, conform listei de raspunsuri posibile de la sondajul din dreapta sus, zicatoarea 107, 495, 95 se incadreaza la raspunsul numarul doi, tip breton! :D Cat despre bufnita... am si eu o intrebare pentru tine: IAR INCEPI?!

    RăspundețiȘtergere
  7. aha.....deci tu tii cu bufnita?!?!?! ASTA NU POATE RAMANE ASA! .....:)

    RăspundețiȘtergere
  8. deci... hanii banii... bufnita era un cover la faza cu culoarea rochiei de nunta... si am fost fortat sa renunt la subiect si tu il reiei... si mai si tragi concluzia ca tin cu bufnita!! e nedrept si pervers!! cer dreptate! nu ma face sa te cer de nevasta... ca asta e rost de postare de sine statatoare! gandeste-te bine ce raspunzi! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. nici nu trebuie sa stau mult pe ganduri.....zic din prima......nu ma las asa usor intimidata de amenintari si de acuzatii asa grave.....deci grija mare....d-le lebreanu...:)

    RăspundețiȘtergere
  10. ba doamna!!! iti dai seama ca asta cere un sondaj, nu? nu se pune problema ca sa facem alegeri in baza lui... dar asa, just for fun... ce zici? :D

    RăspundețiȘtergere
  11. eu zic da.....tu ce mai zici ca faci?

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu zic ca e bine oricum ar fi ... voi sa fiti fericiti ! :)) Si da bufnita e cracanata da doar daca sta intr-un picior ... de preferat stangul !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ps: Am invatat sa fac nod la cravata yee 5 tipuri... de nod ... deci is pregatit de nunta !?...

    RăspundețiȘtergere
  14. buuuun....deci avem nunta........si cu bufnita cum ramane??????si bursucul???????? sunt condamnati la pieire??? sa cante muzica maestre!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ratziunea... ca sa ma fac ca nu ma prind cine esti... pun si eu o intrebare: care bursuc?!?!

    RăspundețiȘtergere
  16. despre ce nunta vorbesc oamnenii astia, dumpchin......si eu cu cine votez?

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga Eva.......cu cine da mai mult....ca totul e pe interes in zilele noastre....deci......sa curga vinul in pahare!

    RăspundețiȘtergere
  18. Da... grija la pungile verzi cu malai si ulei... si brichete chinezesti de unleucinzeci...

    RăspundețiȘtergere
  19. ...........parca era....nunta fara dar...sau acum? v-ati sucit?
    P>S> ai grija ce vorbesti despre pungile..."verzi"...:))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  20. @Ratziunea........se presupune ca tu trebuia sa gandesti RATIONAL....si vad ca insisti......ce vin?, ce muzica?

    RăspundețiȘtergere
  21. profita si tu acuma...cat mai e si ratiune putin ametita...de atata munca....ca nu vezi des din astea....:)))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce atata RATIONAL cand e vorba de chef si voie buna?:))))

    RăspundețiȘtergere
  23. ce mistoooooooo....avem VERDE la distractie...:))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  24. Bun! Am inteles ca e dixtractie, vin, muzica, o bufnita si un bursuc... Sa inteleg ca e vorba de o casatorie inter-rasiala? Si-or sa faca un pui care sa se cheme bufsuc? si o sa iasa din ou si o sa se hraneasca cu lapte?! si cine sunt nasii? si cat e darul? pot sa vin in panaloni scurti si la bustul gol daca imi pun o cravata? atat...

    RăspundețiȘtergere
  25. cine e "dar" si cine e "poate"!?!?!?!....sa inteleg si eu cine nu participa la "fericitul eveniment".....:) oare e vorba de noi doi....si atunci care dintre noi doi e "dar" si care "poate"

    RăspundețiȘtergere
  26. Poate esti tu, dar cine sunt eu? Dar poate sunt si tu si eu. Oricum, daca e cu bautura si mancare si nu tre sa dam bani, poate ar fi mai bine sa mearga dar... tu ce zici? :) Ca nici macar nu e vorba de noi. Poate era vorba de bufnite si bursuci dar nu sunt sigur...

    RăspundețiȘtergere
  27. situatia oricum se complica.....cand au avut timp sa se inmulteasca ....si cu cine?!?!? ca are vorba de bufnita si bursuc....acum sunt mai multi?!?!?!?....eu zic asa....mergem ....si daca nu ne place ....ne scuzam frumos si plecam acasa....

    RăspundețiȘtergere
  28. dupa ce bagam in san un pui la rotisor, un servet de masa (d'ala de panza) plin cu cartofi natur, doua beri, un pet de suc si o sticla de vin, ceva... sa nu zicem c-am venit degeaba... si vreo cateva tacamuri, ca e criza de furculitze, am auzit...

    RăspundețiȘtergere
  29. Si daca bagi toate alea in san ... o sa arate ca si cum ai avea silicoane? Dar eu tot nu inteleg ce e cu bufnita si poate imi zice cineva si ce e cu bursucu` :/

    RăspundețiȘtergere
  30. bursucul si bufnita sunt ...noi....scuze...doi "tampiti" din cauza carora nu ne putem lua noi....doi....cu acte... in regula

    RăspundețiȘtergere
  31. 10x posibila eva reala care este ca e sub 50 parerea mea !

    RăspundețiȘtergere