miercuri, 1 iunie 2011

Monei Lisa sau Mona Lisei?

Hai noroc!

Nu vreau sa creez un teren fertil pentru afirmarea filologilor, ci ma degraba sa spun ce idee mi-a venit intr-un context... de autobaza (la propriu si la figurat). Ca eram in autogara din Bartolomeu, asteptand un autobuz (culmea) si citeam Transilvania Expres. Unde, pe ultima pagina era un articolas mic, mic, inTitulat "S-a descoperit scheletul Mona Lisei". Nu discut continutul sau utilitatea descoperirii. Prima intrebare care mi-a venit in cap a fost si titlul postarii... Cum e corect? E vreo diferenta intre prenumele compuse romanesti si cele straine? Ana Mariei suna rau. Anei Maria parca merge... Sau se schimba amandoua? Irinei Margaretei Nistor (ca tot mi-e draga doamna subtitrareasa...) Si atunci n-ar fi mai corect Monei Lisa?

Toate gandurile astea mi-au luat cam un minut, sa zic... Pana m-a pocnit urmatoarea aberatie (evident incorecta, da' mi-a placut fraza in ansamblu): Un grup de cercetatori romani de la un institut de prestigiu, condus de cunoscutul domn Bebe Sexologu', a descoperit in clasorul (sic!) unui muncitor in constructii de pe un santier parasit, intr-o baraca cu usa atarnand intr-o singura balama (deja ma aberez, evident), himenul perfect conservat (stupefiant, avand in vedere varsta respectabila) al Alina Plugarei.

Deci Monei Lisa, parerea mea...

Dixit!

2 comentarii:

  1. termina cu siropurile ca ma faci sa ma mangai singur si imi calc naibii juramantul de castitate! but thanks, anyway! :D

    RăspundețiȘtergere